لیست اختراعات جواد پور احمدآذر
دستگاه شارژر فوري با تكنولوژي فركانس بالا داراي سيستمي كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده و در زمينه ي فني و مهندسي-برق و الكترونيك طراحي و ساخته شده است. در ميان سيستم هاي مختلف يك خودرو سيستم استارت زني و باتري خودرو از اهميت ويژه اي برخوردار است و بدون باتري يك خودرو توانايي استارت زدن و شروع به كار را نخواهد داشت. در واقع باتري خودرو را مي توان به عنوان قلب يك خودرو دانست. زماني كه باتري بنا به دلايل مختلف از جمله ضعيف شدن – تخليه ي نا خواسته و ... توان خود را از دست مي دهد نياز به شارژ دارد كه اين شارژ مي تواند به صورت آرام و زمان بر صورت گيرد و يا در حالت فوري در يك مدت زمان كوتاه( در عرض چند دقيقه انجام گيرد). اين دستگاه با سيستم تمام اتوماتيك و كاملا ديجيتالي كه دارد جريان مورد نياز باتري جهت شارژ را به صورت كاملا اتوماتيك و كنترل شده وارد باتري كرده و از هرگونه آسيب ديدن باتري جلو گيري مي كند.
خلاصه اختراع دسثگاه كمك باتري دانمي خودرو داراي سيستمي كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده ودرزمينه ي فني و مهندسي - برق و الكترونيك_قدرت. طراحي و ساخته شده است. در ميان سيستم هاي مختلف يك خو دروسيستم استارت زني و باتري از اهميت ويژه اي برخوردار است و بدون باتري يك خو درو توانايي لازم را براي استارت زدن و شروع به كار را نخواهد داشت. در واقع باتري خودرو ر امي توان به عنوان قلب يك خو درو دانست. زماني كه بنا به دلايل مختلفي از جمله ضعيف شدن، تخليه ي ناخواسته، خرابي و.... توان خود را از دست مي دهد، براي بر رسي مشكل و عيب يابي بايد خو درو را روشن كردكه اين كار يا در تعميرگاه صورت ميگيرد و يا در محلي كه خودرو خاموش شده است، ابتدا بايد به تعميرگاه انتقال داده شود وسپس بايد مراحل عيب يابي خودرو انجام گيرد. براي انجام اين كاربه يك منبع جداگانه كه انرژي مورد نياز براي شروع استارت زدن را فراهم ميكند نياز است امروزه در تعمير گاهها و نمايندگي هاي كارخانجات خودروساري مختلف خدمات پس از فروش خودرو اين نياز به وسيله ي يك باتري جداگانه كه شارژ شده صو رت مي گيرد كه با اتصال آن به دو سركنتاكورهاي باتري تخليه شده عمل كمك رساني به باتري خودرو وتعميركاررا همواره با مشكلات متعددي روبرو ميسازد كه از برخي مشكلات ميتوان به موارد زير اشاره كرد: ١ نياز به شارژ وآماده نگه داشتن دائمي يك باتري كه اين كار خو د باعث اتلاف انرژي فراواني ميشودزيرا باتري پس از هر بار مصرف نياز به شارژ دوباره دارد و از آنجا كه باتر ي هاي الكتروشيميايي مو رد استفاده در صنعت، تو انايي ذخيره ونگهداري انرژي براي مدت زمانهاي طولاني را ندارد و به مرور زمان تخليه مي شو د. ٢ وزن زياد باتري الكتر وشيميايي و مشكلات حمل و نقل آن. احتمال اشتباه در اتصال پلاريته هاي باتري در هنگام عمليات عيبيابي به يكديگر در زمان كمك رساني و احتمال انفجار در يكي از باتري ها 4.انرژي محدود كمك باتري الكتروشيميايي كه پس از چند بار استارت زدن تخليه شده ونياز به شارژمجدد خواهد داشت
موارد یافت شده: 2